Tilbage til Menu
Hvad Skaber Fred I Dit Hjerte?
af Josef Prince

. . . takke Faderen, som har kvalificeret os til at få del i de helliges arv i lyset.
Kolossenserne 1:12.

For flere år siden havde jeg det privilegium at rådgive en af min kones nære venner. Wendys ven var en ung kristen, som gik i en anden kirke. Under middagen fortalte hun, at en af hendes åndelige ledere havde fortalt hende, at kristenlivet var svært, og at hun måtte lide for Herren og betale sin tiende. Hun fik at vide, at hun skulle arbejde hårdt, bede hårdt og sørge for, at hun læste i Bibelen hver dag, så Gud ville være tilfreds med hende.

Da hun delte alt det med os, følte jeg, at det var mit ansvar at fortælle hende den gode nyhed. Så jeg fortalte hende, at vi ikke læser Bibelen, fordi vi ønsker at kvalificere os til Guds velsignelser. Vi læser Bibelen for at finde ud af vores velsignelser og arv i Kristus.

Kan du se forskellen? Jeg fortalte hende, at hvis jeg holdt op med at læse Bibelen i et par dage, skulle jeg ikke føle mig skyldig ; Jeg burde føle mig sulten.

Gud er ikke tilfreds med os på den betingelse, at vi læser Bibelen, beder lange bønner og betaler vores tiende. Nej, absolut ikke! Han er glad for os, fordi vores tillid er til Jesus , som kvalificerede os.

Bibelen har aldrig sagt, at det er vores gerninger, der kvalificerer os. Dagens skriftsted siger, "at takke Faderen, som har kvalificeret os til at få del i de helliges arv i lyset." Det er Faderen , der har kvalificeret os, og Han kvalificerede os ved at sende sin Søn for at frelse os. Han har kvalificeret os til at få del i Han's gunst, helbredelse, forsørgelse, kærlighed, glæde, fred og velvære. Alle disse velsignelser er de helliges arv, købt med Jesu Kristi blod. Vi får del i vores arv ved at takke Faderen for at have sendt Han's Søn.

Jeg fortalte denne dame, at hun kan vågne op hver dag og sige: "Far, jeg takker dig for, at du har kvalificeret mig til at vandre i sejr, helbredelse og forsyning." Jeg fortalte hende, at hun ikke skulle plage sine hjerner over, hvad hun skulle gøre for at kvalificere sig til Guds godhed. Han's godhed er allerede hendes!

Der er for mange læresætninger i dag, der fortæller troende, hvad de skal gøre for at kvalificere sig til dette og hint. Guds måde er, at vi ved, at gennem Jesus er vi allerede kvalificerede.

Ved slutningen af middagen sagde jeg: ”Prøv hvad end jeg har delt med dig om Guds godhed, Han's nåde og Jesu værk på korset mod det, du er blevet lært. Hvilket skaber fred i dit hjerte? Glæde og fred er Guds riges varemærker. Gud er ikke ophavsmanden til forvirring." Hun reflekterede over det, jeg havde delt med hende, og sagde: "Selvom jeg måske ikke forstår alt om Jesus, fordi jeg er en baby-kristen, ved jeg, at alt, hvad du har delt, har skabt stor fred og glæde i mit hjerte." Lad mig stille dig det samme spørgsmål i dag: hvad frembringer mere fred og glæde i dit hjerte - at vide, at Gud aldrig vil straffe og fordømme dig igen for dine synder, fordi Jesus allerede er blevet straffet og fordømt for dig, eller at høre, at Gud er nogle gange glad, men nogle gange vred på dig, alt efter hvordan du præsterer?

Mine elskede, svaret findes i Jesus og Han's færdige værk. Det findes i Han's nåde, ikke i din egen handling. Ved at forsøge at kvalificere dig i dag til Guds velsignelser med al din bibellæsning, bøn og hårde arbejde, beder du Ham om at vurdere og dømme dig efter din godhed og trofasthed.

Er det det du virkelig ønsker? Hvis ikke, så begynd at sætte din lid til Kristi fuldendte værk i dag og nyd fred, glæde og enhver velsignelse, der flyder fra Han's ubetingede kærlighed til dig!

Til Dag 16
OP